5 tips på hur du får ditt hår rött!

hejsan! 
 
tänkte ge 5 st tips på hur du får ditt hår rött! 
jag har haft rött hår (färgning) i snart två år och efter dessa år så vet jag hur MITT hår blir bäst!
 
1. du har mörkbrunt/svart hår:
börja med att blondera håret och även lägga i lite blonda slingor resultatet blir säkerligen orange men med de blonda slingorna blir det lite ljusare, direkt efter blonderingen torka håret och så sen lägger du i en ljus röd mellan röd färg beroende på vilken röd du vill ha.
 
2. du har blont hår:
bara att välja den färgen du har och färga det! 
 
3. ljusbrun/mellan brun/ röd:
jag skulle tipsa om att slinga håret först, lägg alltså i blonda slingor och färga sedan din utvalda röda färg.
ta även en lite "ljusare" röd färg om du verkligen vill ha RÖTT då ditt hår redan har pigment av de lite mörkare.
 
4. vilken färg väljer man?
jo beroende på vilken färg man vill ha och vilken färg man har innan så tar man de man tror blir bäst, man kan alltid fråga dem i butiken om man inte beställer hem. Har du rätt mökt hår skulle jag tipsa om en ljusare röd då blir resultatet bäst har du ljust så kan du ta vilken som helst men den ljusare röda blir verkligen ljus i skillnad mot om man då har mörkt hår.
 
5. mitt sista tips till er är att när ni väljer färg om ni har så tjockt hår oh behöver två färgningsförpackningar så ta två OLIKA nyanser av röd då det blir oftast bäst resultat!! :) 
 
 

Kommentera gärna!

Släng iväg en kommentar:

Namnet ditt:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggen din:

Skriv här :) :

Trackback


RSS 2.0