Mobbning finns fortfarande!

Jag läste en av mina bästa vänners blogg och insåg att mobbningen fortfarande finns, grejen är den att hon är en av mina bättre vänner, dock bor vi en bit ifrån varandra men fortfarande kan ses. 
Hon har nu blivit utsatt väldigt länge och jag kan inte förstå, hon är riktiga vänner som bryr sig samt "vänner" som gärna vill kalla sig för äkta vänner men i själva verket att så fort någon försvinner så kommer det i stort sätt bara skit ur deras munnar. 
Jag tycker det är hemskt att sånt fortfarande finns jag menar, världen har förändrats så himla mycket och man tycker ju att folk ska växa upp och börja beté sig som folk men jag hade tydligen fel! 
Sånt ska inte någon behöva bli utsatt för, det kränker personen och mycket gör att de blir så djup sårade att de inte vill gå till skolan, att de inte vill visa sig ute och att de helst bara stannar hemma och i värsta fall finns de dem som tar livet av sig för att de inte orkar mera. Ska det behöva ske?! 
Jag tycker det är så sjukt jävla dåligt att folk kan göra någon så illa med bara små kroppspråk och med ord. Men det tar så extremt mycket på de som blir utsatta. 
Som tur är min kompis så himla stark och hon har grymt bra vänner & familj som stöttar henne! 
 

Kommentera gärna!

Släng iväg en kommentar:

Namnet ditt:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Bloggen din:

Skriv här :) :

Trackback


RSS 2.0